ژان لوک گدار Reviewed by Momizat on . ژان لوک گدار در سوم دسامبر سال ۱۹۳۰ در خانواده سوئیسی ثروتمند و فرهیخته‌ای در پاریس زاده شد. در کودکی به تنهایی دلبسته بود. پدرش ژان‌پل گدار پزشکی فرانسوی بود ک ژان لوک گدار در سوم دسامبر سال ۱۹۳۰ در خانواده سوئیسی ثروتمند و فرهیخته‌ای در پاریس زاده شد. در کودکی به تنهایی دلبسته بود. پدرش ژان‌پل گدار پزشکی فرانسوی بود ک Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » دسته‌بندی نشده » ژان لوک گدار

ژان لوک گدار

ژان لوک گدار در سوم دسامبر سال ۱۹۳۰ در خانواده سوئیسی ثروتمند و فرهیخته‌ای در پاریس زاده شد. در کودکی به تنهایی دلبسته بود. پدرش ژان‌پل گدار پزشکی فرانسوی بود که شهروندی سویس را پذیرفته بود و مادرش «ادیل مونود» دختر یک بانکدار فرانسوی بسیار ثروتمند بود. هنگام آغاز جنگ دوم جهانی پدر و مادرش او را به سوئیس فرستادند.

گدار پدرش را منشأ دلبستگی او به رمانتیسیسم آلمانی و مادرش را منبع علاقه او به داستان می‌داند. او روزگار کودکی خویش را به مطالعه، فوتبال و سفر به زمین‌های خانوادگیش در هر دو سوی فرانسوی و سویسی دریاچه ژنو گذراند. گدار در پایان دهه ۱۹۴۰ به پاریس بازگشت و از دانشگاه سوربن مدرکی در رشته مردم‌شناسی دریافت کرد. اما در شورش با خانواده پروتستان خویش به سینما روی آورد و به گروهی از دوستان هم‌فکر جوان چون «کلود شابرول»، «فرانسوا تروفو»، «اریک رومر» و «ژاک ریوت» پیوست که بر این انگیزه بودند تا قابلیت‌های نهفته سینما را به کاوش آورند.

شاید فیلم جدید ژان لوک-گدار، فیلمساز موج نوی فرانسه، فیلم خداحافظی او نباشد.

همکار فیلمبردار او، فابریس آراگونو، اطلاعات جدیدی درباره پروژه جدید ژان لوک-گدار در اختیار مخاطبان قرار داد.

فابریس آراگونو در مصاحبه با ورایتی توضیح می دهد: “اگر آخرین فیلم او باشد، گدار می گوید که آخرین فیلمش است و فکر می کنم در پایان گره های ایجاد می کند. همه منتظر خواهند ماند و سپس شاید خلاف این را بگوید”.

نام فیلم گدار «جنگ های مسخره» است و قرار است به صورت 35 میلی متری سیاه و سفید، سوپر هشت و 16 میلی متری فیلمبرداری شود.

براساس حرف های فابریس آراگونو، سناریو به سبک ویدیوهای کلاسیک با چند تصویر سوپر هشت و نه سی و پنج میلی متری خواهد بود.

وی در اینباره گفت: “ژان لوک به من گفت که می خواهد به اصل خود برگردد. او گفت شما این فیلم کریس مارکر La Jetée را می شناسید؟ شاید بتوانیم چنین کارهایی را انجام دهیم..”.

فابریس آراگونو ادامه میهد: “گدار 91 ساله با استفاده از ذهن پویای خود بر روی کتاب ها، ایده های فیلم و کمتر درباره ساخت فیلم کار می‌کند. اما قصد دارد از یک بازیگر زن بعد از تابستان تست بگیرد. سرعت کارش ایده آل نیست، اما ظاهراً او کاملا آماده فیلمبرداری است”.

Clip to Evernote

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 103

ارسال یک دیدگاه